- Nieuws
- Hoe maak je je als bedrijf interessant voor werkzoekenden?
- Home
- Over Trixxo
- Nieuws
- Nieuws
- Hoe maak je je als bedrijf interessant voor werkzoekenden?
Hoe maak je je als bedrijf interessant voor werkzoekenden?
In de huidige arbeidsmarkt kan het lastig zijn om aan goede mensen te komen, vaak is de concurrentie voor een handtekening moordend. Hierin zul je als bedrijf je dus moeten onderscheiden, om zo positief op te vallen bij de werkzoekenden. Hoe gaat dit in zijn werk en waar letten werkzoekenden nou eigenlijk op? Lees hieronder verder voor de beste tips!
Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden
We kunnen er lang of kort over praten: Uiteindelijk zijn de arbeidsvoorwaarden vaak één van de voornaamste redenen voor een werknemer om voor een werkgever te kiezen. Uiteraard zijn arbeidsvoorwaarden een breed begrip. Denk hierbij niet alleen aan een hoger salaris of meer vakantiedagen, denk bijvoorbeeld ook aan gratis dagjes weg, vaste kortingen op producten binnen het bedrijf of bonusregelingen. Het gaat erom dat jouw vacature eruit springt!
Ontwikkelingsmogelijkheden
Werkzoekenden zijn doorgaans ook geïnteresseerd in doorgroeimogelijkheden. Hierbij kun je denken aan interne opleidingen, mentorprogramma’s en mogelijkheden tot promotie. Benoem dit dan ook zeker in de vacatures en benoem het in alle advertenties. Laat je werknemers zien dat er aan de toekomst wordt gedacht!

Gezonde werk-privébalans
Tegenwoordig hechten mensen steeds meer aan een goede balans tussen werk en privé. Hierop kun je als werkgever inspelen door de vaste kantoortijden los te laten. Je kunt bijvoorbeeld thuiswerken gaan normaliseren binnen het bedrijf, maar ook flexibele werkuren toepassen. De variatie hierin zorgt dat de algemene werkzaamheden interessanter zullen worden voor potentiële werknemers.
Tot slot is een goed imago natuurlijk van belang in de zoektocht naar goed personeel. Zorg dat je niet alleen als bedrijf, maar ook als werkgever een goede reputatie hebt. Hierin kun je als bedrijf meer betekenen, door huidige werknemers zo nu en dan een presentje te geven of dagjes weg te organiseren. Op deze manier wordt er ook van binnenuit goed gesproken over het bedrijf. Om dit in cijfers uit te drukken zou je met enquêtes kunnen werken, hiermee kun je weer adverteren.