Trixxo, Alfa Consultants en Dealsuite: een solide partnership om heel snel te groeien

  • 6 juli 2023
  • Nieuws
  • Nieuws
  • Trixxo, Alfa Consultants en Dealsuite: een solide partnership om heel snel te groeien

Voor de snel groeiende uitzender Trixxo blijkt het partnership tussen Dealsuite en Alfa Consultants dé oplossing om de M&A ambities waar te maken. Want snel schakelen en zorgvuldig handelen zijn daarbij de sleutelwoorden. Een artikel over de groeiambities van Trixxo én op welke manier het partnership tussen Alfa Consultants en Dealsuite essentieel is om die te realiseren.

Een nieuwe speler in Nederland, met een lange historie

Hoewel de Nederlandse tak van Trixxo nog een jonge organisatie is, gaat de historie in België al terug tot 2004. Toen startte Trixxo-oprichter Luc Jeurissen met een zogenaamd ‘dienstenchequebedrijf’ waardoor huishoudelijke hulpen eenvoudig en flexibel uitbetaald konden worden. Bijna twintig jaar later is de Belgische tak uitgegroeid tot een volwaardige uitzendorganisatie die actief is in vrijwel iedere branche. In 2022 was Trixxo de snelstgroeiende uitzendgroep van de Benelux, met een omzet van 200 miljoen euro. Geen kleine of onervaren speler dus.

Jeurissen zag al vijf jaar geleden dat de Nederlandse markt veel potentie zou kunnen bieden voor Trixxo. Sowieso is de afzetmarkt groot omdat er in Nederland veel gebruik wordt gemaakt van flexwerkers. In 2018 besluit Jeurissen dan ook om direct vijf Nederlandse uitzendbureaus over te nemen. Daarmee was Trixxo Nederland een feit.

 

“Een uitdaging was om van de losse bedrijven een geheel te maken. Als organisatie, maar ook juridisch. We hebben nu een heel Nederlands merk neergezet, waarbij de medewerkers ook echt ‘Trixxo-minded’ zijn. Een hele goede basis voor onze verdere groeiambities, die we waarmaken met een doelgerichte overnamestrategie.”

Groeien met een helder doel voor ogen

Tegenwoordig telt Trixxo in Nederland al vijftien vestigingen. In 2022 was de omzet nog 57 miljoen, in 2023 is het doel om een jaaromzet te realiseren van 100 miljoen. Maar daarmee houdt de ambitie zeker niet op. “Aan het einde van 2025 willen we een omzet van 250 miljoen neerzetten, daarom zijn we nu op zoek naar interessante partijen. Klassieke uitzenders, maar ook uitzenders die, net als een aantal van onze andere vestigingen, gespecialiseerd zijn in het internationale deel. Zeker met het huidige tekort aan personeel, is er nog een grote behoefte aan vakmensen uit andere (Europese) landen en daar willen we graag in voorzien. Op een manier waarop we op de allerbeste manier zorgen voor deze uitzendkrachten.”

Maar er zijn meer factoren die een potentiële overnamekandidaat interessant maken voor Trixxo Nederland. Urbina benadrukt bijvoorbeeld dat er alleen gekeken wordt naar uitzenders die een gezonde financiële balans hebben. “We zijn niet het type organisatie dat bedrijven in zwaar weer wil oplappen. Dat is echt een andere tak van sport, die niet past bij onze groeiambities op dit moment.” 

De geografische ligging van potentiële overnamekandidaten kan ook een belangrijke factor zijn die meespeelt. Zo kan de dekking over heel Nederland worden gerealiseerd. “Daarbij willen we wel graag het lokale karakter binnen de vestiging houden. De medewerkers van de uitzendbureaus die we overnemen, staan vaak garant voor het netwerk en goede relaties. Die koesteren we graag.”

Een win-win-win partnership

De afgelopen jaren werd al snel bekend dat Trixxo Nederland geïnteresseerd is in overnames. Dat betekent dat er via diverse overname adviseurs regelmatig een dossier van een potentiële overnamekandidaat op het bureau belandt van Trixxo. “Dat is soms interessant, maar incidenteel en ik wil juist een duidelijke regie houden op onze overnamestrategie. We doen dat nu samen met Alfa Consultants via het partnership met Dealsuite.” 

Hoewel Trixxo zelf een deel van het overnameplan wil uitvoeren, biedt het Premier Partnership tussen Alfa Consultants en Dealsuite een grote meerwaarde. Inhoudelijk zijn de experts van Alfa goede sparringpartners en ze kunnen een deel van het proces overnemen. Door de samenwerking met Dealsuite wordt het inzicht in de markt veel groter én kan er direct worden geschakeld door contact op te nemen. “Het liefst willen we zo snel mogelijk aan tafel als een partij bij ons past. Daar hebben zowel wij, als de overnamekandidaat baat bij.”

“Ons Premier Partnership met Dealsuite zorgt ervoor dat Alfa Consultants haar klanten en prospects nog beter kan helpen bij de realisatie van hun groeiambities. Voor Trixxo leidt de aansluiting op Dealsuite tot meer zichtbaarheid in de markt en een transparanter aanbod van mogelijke targets. Dat zorgt voor meer dealflow en een grotere kans op de gedroomde overname.” Frank van Ee, directeur Alfa Consultants

Daarbij is het Dealsuite platform zo gebruiksvriendelijk dat je in korte tijd overzicht en inzicht in de markt krijgt, aldus Trixxo:  “Wij hebben het te druk om door ingewikkelde systemen heen te worstelen. De alerts en het overzicht die Dealsuite biedt, zijn dus precies wat we nodig hebben. Compleet, maar zonder onnodig ingewikkelde informatie of functionaliteiten.”

Nooit het juiste bedrijf mislopen

Trixxo raadt partijen met overnameambities graag een partnership met Dealsuite via Alfa Consultants aan. Dealsuite biedt een heel duidelijk, uitgebreid overzicht en zorgt voor een veel grotere target audience. Tegelijkertijd kan Alfa Consultants meedenken en waar nodig meewerken, op de inhoud. “Zo loop je nooit het juiste bedrijf mis én kun je waar nodig heel snel schakelen.”

Floyd Plettenberg, CEO Dealsuite: “Ambitieuze bedrijven streven naar autonome groei, maar kijken daarnaast ook naar de mogelijkheden van M&A. Trixxo profileert zich via Dealsuite in een relevant en groot netwerk. Partijen aan de verkoopkant weten Trixxo daardoor te vinden met relevante deals. Door Trixxo en haar huisadviseur Alfa consultants binnen Dealsuite aan elkaar te koppelen, kunnen ze gezamenlijk de mogelijkheden doorlopend in de gaten houden en direct handelen wanneer gewenst.”